Targalt internetis küberpõgenemistuba
28.05.2024
Põgenemistuba on mäng, kus osalejad suletakse teemakohaselt kujundatud ruumi ja neil on kindla aja jooksul, tavaliselt üks tund, vaja leida vihjeid, lahendada mõistatusi ja ülesandeid, et ruumist välja pääseda. See on meeskondlik mäng, mis arendab probleemilahendusoskusi, loovust ja meeskonnatööd. Põgenemistubasid on mitmesuguste stsenaariumidega, nagu näiteks põgenemine vanglast, aardejaht või mõne mõistatuse lahendamine, ja need võivad olla inspireeritud filmidest, raamatutest või ajaloolistest sündmustest.
Küberpõgenemistuba on aga arvutis või internetis toimuv mäng, milles on vaja lahendada erinevaid ülesandeid ja juhtumeid. Pääseda tuleb seega mängu enda käest.
Materjal on mõeldud 5.-12. klassi õpetajatele ja nende õpilastele, et saada mõtteid, kuidas luua küberturvalisuse teemalist põgenemistuba. Miks mitte kasutada seda lahendust põhikooli loovtöös või gümnaasiumi praktilise uurimisteemana.
Lehelt leiate oskuste raamistiku, mängude ideid ja näiteid õpetajatele ja muud põnevat. Lehelt leiate ka perioodi jooksul läbi viidud põgenemistoakonkursi info ja võitjate tööd kui ka teisi Eesti ja välismaa näiteid.
Autorid: Birgy Lorenz, Maia Lust, Triin Muulmann, Hanna Toom, Catlyn Kirna