Veebruaris avatakse KüberPõgenemistoa loomise võistlus
16.01.2024
KüberPõgenemistuba on reaalajas või digikanali toel toimuv mänguline koolitus, test või mäng, milles tuleb lahendada nutikaid ülesandeid, leida ülesannetele lahendusi või saladustele vastuseid.
Ootame osalema 7.-9. klasside, 10.-12. klasside, kutsekoolide õpilasi; ülikoolide tudengid (BA, MA, DOC) ja õpetajaid/küberkaitse valdkonna koolitajaid. Grupis saab olla kuni 4 inimest, võib esitada ka individuaalseid töid.
Reeglid: Töö stiiliks on “põgenemistuba” või mini-CTF (lipuvõistlus https://et.wikipedia.org/wiki/CTF)
TEEMA: vaimne tervis, küberturvalisus ja tehisintellekt võtab üle maailma.
Kategooriad:
-
Digitaalne põgenemistuba võib olla veebileht, äpp või eraldi käivitatav programm, võib sisaldada videoid ja muud meediat, mida on tavaarvutis võimalik avada
-
Päriselu põgenemistuba, mis mahub 40x20x30 cm kasti (tuleb esitada pildiline või videoga piisav tõendusmaterjal, mis on laetud internetti, et tööd oleks võimalik hinnata)
-
Unikaalsed ülesanded on loodud küberkaitse oskuseid arendavatel teemadel. Näiteid ülesannetest leiate https://ylesanded.targaltinternetis.ee/ või mis on “põgenemistuba” Google Play otsing “escape room” või mäng
Reeglid:
-
Keskkond ja ülesanded peaksid sobima kasutada algajatele küberkaitse huvilistele nuputamiseks alates 7. klass, kuid võib minna kõrgemates astmetes järk-järgult keerulisemaks.
-
Keskkond hindab osalejate vastuseid autonoomselt
-
Eelistatud on lahendused mida saab käivitada autonoomselt või juhendiga (ei vaja mängujuhti)
-
Põgenemistoa põhikeskkond on eesti või inglise keelne
-
Ülesandeid põgenemistoas peab olema vähemalt viis, võib olla enam
-
Ülesannete lahendamine võtab aega kokku kuni 25-30 minutit
-
Kohtunikele esitatakse lisaks toa lühikirjeldus koos lahendustega läbi online vormi
Võistlustöö puhul hinnatakse:
-
Tehnilist kvaliteeti
-
Ülesannete kvaliteeti – keelelist arusaadavust, sobilikkust sihtrühmale ja unikaalsust
-
Sobilikkust küberkaitse oskuste arendamiseks algajatele
-
Vaimse tervise teemadele tähelepanu pööramist
-
Stiili “põgenemistuba” järgimist
Võistlustööna esitatakse toa lühikirjeldus, lahendustee kirjeldus ja võistlustöö tõendusmaterjal.
Võistlustööd/tõendusmaterjal tuleb laadida internetti ja jagada võistluse korraldajatele otselink (ei vaja sisselogimist või on antud kaasa parool).
Võistlustööde esitamise tähtaeg on 31.03.2024
Esita töö: Tööde esitamise vorm
Auhinnad:
Kaardimängud Inclusive CS, CyberPcychology ja mängu tutvustamise võimalus laiemale publikule.
Kutse osalema “TalTech ägedale küberpäevale”
Auhindu võib tulla juurde.
Ideid, mis on põgenemistuba
Vaadake ka videot, kuidas luua “immersive experiences” https://www.youtube.com/watch?v=V38KPgEKZQw
-
Mäng Siberian
-
Little Big Adventure
-
Hacker101 https://ctf.hacker101.com/
-
Küber-ülesannete portaal https://ylesanded.targaltinternetis.ee/
-
Inclusive CS laadis kaardimäng https://sites.google.com/view/eeskujud/inclusive-cs
-
Mysteerijuna (Yle.fi) https://yle.fi/aihe/oppiminen (läbi filmi-video loodud põgenemistuba) – vaata ära intro ja vali keel english
Foto: freepik.com