Valminud on küberturbe teemaline mäng lastele: Spoofy
14.09.2021
CGI ja Telia koostöö tulemusena on sündinud küberturbe teemaline arvutimäng Spoofy. Spoofy õpetab lastele internetiohtusid, veebis käitumist ja muid nutiseadmetega seotud teemasid. Mängu sihtgrupp on nooremad kooliealised lapsed ja koos täiskasvanuga ka eelkooliealised.
Tegemist on seiklusmänguga, kus mängija peab läbima erinevaid tasemeid. Edasi liikumiseks on
vaja suhelda teiste tegelastega, koguda esemeid (sh. võtmeid) ja lahendada ülesandeid. Mängu peategelane on „Küberkangelane“, kes aitab teisi tegelasi küberturvalisusega seotud ülesannete lahendamisel.
Mängus on neli maailma, milleks on 1) Linn: sinu ja teiste privaatsus, 2) Kodu: tehnoloogia ja infoturbe teadmised, 3) Vanaema juures: keda/mida saad usaldada, 4) Kool: digitaalne etikett.
Mängu peamisteks eesmärkideks on õpetada lapsi alati vanematelt nõu küsima, tutvustada digitaalset maailma ning küberturbe terminoloogiat ja panna lapsed enne tegutsemist mõtlema tagajärgedele. Mäng on kaasahaarav, õpetlik ja tasuta! Mäng on eesti, vene ja inglise keeles.
Spoofy-t saab mängida arvutis ning nutiseadmes (Android ja iOS). Mängule on lisatud lisamaterjalid lapsevanemale ja õpetajale. Mäng on hea vahend teema ja vajalike teadmiste edastamiseks koolitunnis.
Mängu on kasulik ja põnev mängida ka lapsevanematel, nii saab pärast koos lapsega kogetu üle arutada ja kinnistada olulist teavet, mis mängimise ajal saadud.
CGI Eesti, Telia, Lastekaitse Liit ja Riigi Infosüsteemide Amet soovivad head mängimist.