Küberpõgenemistuba
11.12.2019
Targalt Internetis projekt, TalTech ja Kaitseministeerium läbi KüberPähkli projekti kutsuvad õpilasi alates 7. klassist, üliõpilasi ja õpetajaid osalema küberkaitse teemalise põgenemistoa omaloomingu konkursil.
Ootame esitama töid järgmiste gruppide poolt:
- 7.-9. klasside, 10.-12. klasside, kutsekoolide õpilasi; ülikoolide tudengid (BA, MA, DOC) ja õpetajaid/küberkaitse valdkonna koolitajaid. Grupis kuni 4 inimest, võib esitada ka individuaalseid töid.
Reeglid:
- Töö stiiliks on “põgenemistuba” või mini-CTF (lipuvõistlus https://et.wikipedia.org/wiki/CTF)
- Kategooriad:
- Digitaalne põgenemistuba võib olla veebileht, äpp või eraldi käivitatav programm, võib sisaldada videoid ja muud meediat, mida on tavaarvutis võimalik avada
- Päriselu põgenemistuba, mis mahub 40x20x30 cm kasti (tuleb esitada pildiline või videoga piisav tõendusmaterjal, mis on laetud internetti, et tööd oleks võimalik hinnata)
- Unikaalsed ülesanded on loodud küberkaitse oskuseid arendavatel teemadel. Näiteid ülesannetest leiate https://ylesanded.targaltinternetis.ee/ või mis on “põgenemistuba” Google Play otsing “escape room”
- Keskkond ja ülesanded peaksid sobima kasutada algajatele küberkaitse huvilistele nuputamiseks alates 7. klass, kuid võib minna kõrgemates astmetes järk-järgult keerulisemaks.
- Keskkond hindab osalejate vastuseid autonoomselt
- Eelistatud on lahendused mida saab käivitada autonoomselt või juhendiga (ei vaja mängujuhti)
- Põgenemistoa põhikeskkond on eesti või inglise keelne
- Ülesandeid põgenemistoas peab olema vähemalt viis, võib olla enam
- Ülesannete lahendamine võtab aega kokku kuni 25-30 minutit
- Kohtunikele esitatakse lisaks toa lühikirjeldus koos lahendustega läbi online vormi
Võistlustöö puhul hinnatakse:
- Tehnilist kvaliteeti
- Ülesannete kvaliteeti – keelelist arusaadavust, sobilikkust sihtrühmale ja unikaalsust
- Sobilikkust küberkaitse oskuste arendamiseks algajatele
- Stiili “põgenemistuba” järgimist
Võistlustööna esitatakse toa lühikirjeldus, lahendustee kirjeldus ja võistlustöö tõendusmaterjal.
Võistlustööd/tõendusmaterjal tuleb laadida internetti ja jagada võistluse korraldajatele otselink (ei vaja sisselogimist või on antud kaasa parool).
Võistlustööde esitamise tähtaeg on 23.02.2020
Link võistlustöö esitamisele: VORM
Auhinnad:
- ExitRoom – üheks auhinnaks on võimalus edasiseks koostööks Exit Roomiga ehk teie pusle/mõistatus võib jõuda päris põgenemistuppa
- Startup Estonia esitlus teie koolis (Marily Hendrikson)
- Targalt Internetis – parimad lahendused lingitakse Küber-ülesannete portaaliga ja tutvustatakse kogu Eestile
- erinevad harivad auhinnad võistluse eest selguvad 2020 alguses.
Lisavõimalus ideede saamiseks põgenemistoa teemal:
- ExitRoom pakub kõikidele huvilistele jaanuaris-veebruaris võimalust külastada nende keskust soodustingimustel. Broneerides ruumi sooduskoodiga “cyber” on põgenemismäng 10.- soodsam. Broneerimine: www.exitroom.ee
- Futuruum – jaanuari-veebruari kuus saavad võistlusel osavõtjad külastada Futuruumi virtuaalreaalsuses põgenemistubasid Tallinna ja Tartu keskustes -50% soodusega. Broneering tuleb teha veebis ja sooduskood on “cyber”
Ideid, mis on põgenemistuba
Vaadake ka videot kuidas luua “immersive experiences” https://www.youtube.com/watch?v=V38KPgEKZQw
- Mäng Siberian
- Little Big Adventure
- Hacker101 https://ctf.hacker101.com/
- Küber-ülesannete portaal https://ylesanded.targaltinternetis.ee/