2024. aasta inspiratsioonikogumik

Mängud

Materjali “Digiturvalisus meie lasteaias” mängud lasteaialastele

Näiteks mängud rühmas ilma digivahenditeta (täpsem kirjeldus materjalis):

  • Kirjutame piltidega (4-7-aastased, emotikonid ja ikoonid, piltide kirjeldamine, piltide abil sõnade ja lausete loomine).
  • Telefoni mäng (4-7-aastased, sõna edasi ütlemine, tuntud mäng sobib ka digiturvalisuse teemadega seotud sõnade õppimiseks).
  • Nutipall (5-7-aastased, ringis visatakse palli, mida internetis/nutiseadmega tohib/ei tohi teha).
  • Klips-klõps (3-7-aastased, pildistamiseks loa küsimine, nõusoleku andmine/mitte andmine).
  • Väsinud silmad (5-7-aastased, silmade puhkamine, suletud silmadega ninaga õhku joonistamine).
  • Kuidas? Kuidas? (4-7-aastased, veeretatakse küsimustega täringut ning arutatakse nende teemade üle, näiteks mida ei tohi enda kohta internetis jagada).

Mängud lapsevanemate kaasamiseks (täpsem juhis ja tööleht materjalis):

  • Nutikas lutikas (4-7-aastased, tööleht printida ja täring teha, veeretada seda koos perega ja arutada nutireeglite vajalikkuse üle).
  • Teeme ise (4-7-aastased, täringu küljed täidetakse koos perega pere nutireeglitega /rühmas võib täita ka rühmareeglitega).

 

Laste aeg – digiturvalisuse mängud koolis ja lasteaias

Digi-, info- ja meediapädevusi arendavad rolli- ja liikumismängud, mille keskmes on nende laste internetikogemused, kes konkreetses mängus osalevad.
Mängude läbiviimiseks sobivad kõik ruumid ning ühtegi ekraani pole vaja. Mängude autor on I. Klesment.

Laste aeg digi- ja meediapädevusi arendavad mängud 5-8-aastastele:

  • Kuidas internet meie tuju mõjutab?
  • Paroolide mäng
  • Digitaalne jalajälg
  • Parooli ja digitaalse jalajälje näidend
  • Internetiriskide “kuum kartul”

Laste aeg digi- ja meediapädevusi arendavad mängud 9-10-aastastele:

  • Laste internetikultuuri alias
  • Valeinfo tekkimise ja levimise mäng
  • Valeinfo tunnuste ehk DVD karpide mäng
  • Valeinfo
  • Internetis viisakalt suhtlemise mäng
  • Isiklike andmete jagamine
  • TikToki aardejaht
  • Millise sõbraga sa räägid?

 

Küberturvalisuse mäng “Spoofy”

Spoofy õpetab lastele internetiohtusid, veebis käitumist ja muid nutiseadmetega seotud teemasid.

  • Mäng õpetab viisakat ja sõbralikku käitumist, tekstide mõistmist, ohuolukordade vältimist, sarnasuste võrdlemist, abi otsimist ja digipädevusi.
  • Mäng sobib koos täiskasvanuga ka eelkooliealistele.
  • Mängus saab mängida viies eri maailmas (2023. aasta sügisel valmis viies maailm) ning liikuda maailma ja kosmoselaeva vahel. Igas maailmas on konkreetsed ülesanded: küberprobleemide lahendamine või asjade kogumine.

Spoofy mängu teemad:

  • Piltide jagamine
  • Sõbrakutsed
  • Tasuta asjad
  • Internetis suhtlemine
  • Paroolid ja mitmefaktoriline autentimine
  • Häkkimine
  • Internetipettused

 

Vaimse tervise ja heaolu õppemäng Triumfland Saga

Hariduslik tervisemäng pakub vastavalt laste vanusele sobivaid teadmisi oma tervise ja heaolu kohta.

  • Lapsed õpivad ka tervisliku toitumise ja füüsilise aktiivsuse kohta, kuidas tulla toime stressiga ning emotsioonide reguleerimist.
  • 7-12 aastastele lastele mõeldud mängu saab alla laadida Google Play või App Store kaudu.

 

 





Partnerid

  • logo-0
  • logo-1
  • logo-2
  • logo-3
  • logo-4
  • logo-5
  • logo-6
  • logo-7